20.04.2024
Najnovije vijesti
AGT Begunjska Vrtača

Antonijo Begić , Krešimir Milas te Rene Lisac popeli su smjer AGT (  III+, M, 90°/50° – 500m ) u Begunjskoj Vrtači. Domagoj Bojko je u navezu sa Vedranom Simičević popeo isti smjer ali sa izlazom po Kozorogovom smjeru.

Izvještaj by Antonio Begić:

Nedjelja rano ujutro, krećemo prema Begunjščici. Milas, Bojko, Rene i ja. Kretanje oko 04,30. Budim se negdje iza Ljubljane i na moje opće iznenađenje vrijeme je dobro. To baš i nije bio čest slučaj u zadnje vrijeme. (napomena = vrijeme je dobro iako je Kaštela bila u Alpama 🙂  )

Dolazimo na granični prijelaz Republike Slovenije i susjedne joj Austrije, navlačimo gojze i lagano put Begunjske Vrtače. Ideja je da penjemo Kozorogovu. Pod smjerom na čeka Vedrana. Oko nas tone ljudi što na skijama što bez skija, ali na sreću u smjerovima, nema gužve. Pod smjerom srećemo Domagoja i Peru Kasuma, kasnije telefonski saznajemo da su oni “isto” penjali Kozorogovu.

Dva naveza, Milas, Rene i ja u jednom, Bojko i Vedrana u drugom. Krećemo u prvi cug, Rene je povukao dobrih 65 metara s halfovima od 60 🙂 Za moje pojmove jako strm cug, 90 stupnjeva. Sve ide ok, prema planu i programu. Detalj cuga je neki skok malkice “trul” ali ide, da se. Štandamo. Drugi cug, pa dolazi treći.

Prije trećeg cuga saznajemo od dvoje Slovenaca da nismo u Kozorogovoj nego u AGT-u (III+, M, 90°/50° – 500m). Odluka je da dalje i nastavimo po AGTu. Bojko i Vedrana se odvajaju u Kozorogovu.

U tom spomenutom trećem cugu nailazimo na “težave”. Detalj smjera je tu. Milas je poveo preko nekog lošeg snijega pa prečkanje preko neke polusuhe glonđe, i dalje kroz grapu, štand. Osobno mi je detalj bio dosta težak, ne nepenjiv ali namučio sam se podosta, pofajtali smo se baš baš iako sam išao kao drugi (toolanje na tunelu pomaže).

Nakon trećeg cuga smo se razvezali i “peglali” prema vrhu. Nekoliko strmih solo prečkanja pa preko grapama dolazimo na greben.

Iako sam se i ovaj puta kao i svaki do sad pitao što ovo meni treba, kad sam izašao na greben osmijeh nije izostao. Smajlić od uha do uha  🙂 Hebeni vidici, plavo nebo i šlag bijeli vrhovi. U podnožju suho, pod nogama snijeg. Odmor i spust kroz Zahodnu grapu. Svi pješke, Rene na skijama.

Pakiranje i put pod kotače, prema Zagrebu. Još jedan vikend je gotov. Još jedan dobar kompleksni uspon je iza nas.