23.04.2024
Najnovije vijesti
Fokus u Paklenici

Tekst by Ivan Ljubičić alias Ljubo

Produženi vikend izvukao je skoro cijelu ZG scenu iz dvorane i rasprostrio ju preko Kotečnika, Golubinjak, Istre, Krka sve do Paklenice di je bilo najviše penjača iz metropole, što zbog alpinističkih i sportsko penjačkih škola, što zbog novih sportskih sektora, dugih smjerova, projekata i nekih starih dugova te dobrog štimunga koji se uvijek osjeti u Pakli.

Krenimo redom…

Marko Bašić sa ekipom pohodi Kotečnik u četvrtak te između ostalog penje Svetu Evu, 7a+ i Zadnji dnevi raja, 7a na sektoru Kolomon. Isti dan Ivan Tomašek odlazi na Armeško i penje tvrdi 7a, Child in time.

Nakon nekoliko dana Marko je opet aktivan i sa Borisom Čujićem koji je ponovo u velikoj formi, podsjetimo 2 7c+ u zadnjih 10 dana za Borisa, pohodi Golubinjak i penje nekoliko smjerova do 7a. Boris je tamo otvorio novi projekt i igra rock n’ roll ovo ljeto. Ajmo Boris!!

Ana Pavić na Krku uživa u centralnom sektoru popularne Portafortune otvarajući projekte i ponavljajući neke smjerove te penje na fleš vrlo zahtjevan žljeb Iva piva, 6b+/c te oduševljava OS usponom vrlo pikavoga Fire walkera, 6c+. BRAVO Ana!

U srijedu, nakon loše prognoze i propalog plana za mini boulder trip u Maltatal te konzultacija trojac, Tomislav Šproh, Karlo Čubrić i ja krećemo prema Paklenici dok Roko Roić odlućuje se u obiteljskom stilu uputiti prema Istri. Roko je penjao u Limskom kanalu te. Malo posjećeno penjalište od strane ZG scene. Šimije 7a slove kao jako dobar smjer za probat 7a razinu što Roko iskorištava i rutinirano penje iz druge.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

S druge strane na jugu dobra prognoza i uvijek dobra vibra u Paklenici činila nam se kao savršena alternativa za produženi vikend. Pridružili su nam se Iva Dobravc i Fran Horvat, te u petak navečer Dragan Šapić i Ana Marković.

U četvrtak Šprohito penje kratki bolderasti 7b, Zumbul nakon kratkog projektiranja i kaže 7a+. Osobno se ne bi složio, ali našem samuraju je to u stilu pa očito mu nije tako težak. Nakon skoro godinu dana ponovo se dolazim družiti s Balkancem i nekako se nadao da bi ovaj trip mogao riješit taj, jedan od meni najboljih smjerova koje sam penjao. Ocjena još uvijek nije čvrsta, ali to je draž najtežeg 7c+ kako bi Čorko rekao.

U petak smo odlučili otvoriti nove projekte i bio je to pun pogodak. Nakon kratkog zagrijavanja u Klancima odlazimo put Hramu.

Nismo ni došli Šprohito je navalio na Funky shit, 7c+/8a i nakon kratkog razrađivanje, iz druge je pao ko plitak potok. Karlito je imao dobar pokušaj na fleš, ali neiskustvo i slaba upenjanost koštala su ga uspon u prvom pokušaju. Nakon prevelike želje i žurbe u drugom, u trećem pokušaju nastavlja niz. Zbog obaveza sa seminarom Franz je ostao u kampu ujutro. Poslijepodne napokon dolazi i mašina iz Fothije te nakon par brzinskih ulaza nastavlja niz, usponom iz 4 pokušaja. BRAVO momci!

Bila je to motivacija koja mi je trebala. Predvečer smo se Karlito i ja spustili do Sindroma i u drugom pokušaju dana konačno suvereno penjem Balkanca, 7c+/8a! Nakon 15tak pokušaja i svakojakim uvjetima, od brutalne vrućine do potopa, konačno je pao. I ovoga puta je bio lagano mokar, ali dovoljno suh da me ne omete u usponu. Fantastičan niz je nastavljen!

Subota je donjela nastavak borbe u Hramu, ali i u Anića kuku. Iva Božić u navezi sa Sunčicom Hrašćanec pošle su putem Albatrosa, jednom od najvećih klasika umjerenih težina u Anića kuku. Bile su uspješne, a priča se da je Iva rasturila. BRAVO djevojke! Dedi se nažalost nisu micali kompleti kako bi on to rekao i nije imao dobre uvjete u projektu u gornjoj rupi Sindroma. Drugi put…

Ne daleko u punom sastavu napadamo Hram. Iva Dobravc je ostala malo iscrpljena od dužinaca zadnja 2 dana tako da će kroz koji tjedan vratiti udarac Morani i Gerovitu. Fran dobiva betu od Šprohita i na fleš suvereno prolazi Vodan, 7b. Šprohito je neumoljiv i također penje vrhunski 7b u Hramu.

Ana je razrađivala Gerovita, dok ga Karlito skoro prolazi na pogled. Fran i Šprohito biraju Perun za novi napad i to se pokazalo kao dobar izbor jer kretnje u smjeru izgledaju fantastično.

Iz druge Gerovita više nije upitan za Karlita te lagano prolazi do štanda. Nakon dobrog odmora i laganog početka dana odlučujem se na fleš pokušaj u Funky shitu te uz dobru betu od kršnih momaka uspijevam u svom najtežem fleš usponu! That was some funky shit!!

Kroz još pokoji pokušaj Fran i Šprohito razrađuju i pripremaju stvari za nedelju u Perunu. hram

Poslijepodne, ponovo nakon dobrog odmora uz dobru betu penjem Vodan na fleš. Fantastičan smjer!

Dragi je bio aktivan na Olimpu, ali nažalost morat će se vratit na stijenu podno bogova. Had je bio prejak iz podzemlja. Nakon Štafetne logike u Pjakovoj strehi u Ospu i Buzečanki na Befani u Buzetskom kanjonu, treći vikend za redom Ana penje 7a. Gerovit je na kraju pao bez problema. BRAVO Ana!!

U nedjelju se razdvajamo. Franz, Iva i Šprohito vraćaju se na Hram, a Karlito, Dragi, Ana i ja na veliku preporuku Marina Marasovića otišli smo na novi sektor u Pakli, Kozarice. Pridružili su nam se Slovenci Anže i Blaž koje smo dan ranije sreli na Hramu. Na putu do Debelog kuka stali smo kod Kamena mudrosti. Karlito postavlja komplete i pokazuje mi betu. Dugo sam čuvao taj smjer sa flešom na umu i fortuna mi se osmjehnula još jednom ovaj vikend i prolazim do štanda!

”Malo” iznad nas Siniša Škalec u navezi sa Igorom Čorko Dedom bio je u Agricantusu. Prema informacijama bio je za dlaku kratak i nažalost nije je bio uspješan, ali nedvojbeno je ovo znak da kroz koji sljedeći pokušaj pada 8a u velikoj stijeni. ALLEZ!! Sunka je i dalje u rovovskoj bitci rumena od straha, ali ne odustaje ni pod svaku cijenu i uvjeren sam da će u idućih nekoliko tjedana past i taj veliki projekt te da će postat prva Hrvatica sa 7c u velikoj stijeni! AJMO Sunka!!

Podosta za hodat i dobar tempo prethodnih dana umorio nas je, ali isplatilo se poći put Debelog kuka. Vrhunske skale, odlični uvjeti i prekrasan ambijent koje smo sreli na sektoru upotpunile su Lada Lukinić, Katarina Šipić, Ena Vrbek i Vedrana Simičević. Djevojke su hrabro bodrili jedna drugu i fajtale u projektu, Daliborila, 7c. Vrhunski izgleda cijeli sektor i topla je preporuka svima za tople dane u Paklenici.koza1

Karlito i ja smo probali Sunce žarko, 7b. Oboje ga penjemo iz druge. Dragi je bio umoran od projekta dan prije tako da je iskoristio dobru poziciju ispod stijene i u živao u pogledu na stijenu, ali i na djevojke koje su dale sve od sebe. Ena i Kate su blizu ali moraju se vratiti još koji put, dok Lada nije dala pokušaj jer je Velebitaški dan prije uzeo svoj danak, kao i Vex. Ana isto tako pomalo umorna dala je pokušaj u Carpe diemu, 7a ali nije više bilo forze za ovaj vrlo lijep stamina enduro smjer po koji će se vratiti za 2 tjedna.koza

Umorni spuštamo se ranije i odlazimo na zasluženu biru u suvenirnicu. Za to vrijeme Iva Dobravc je smogla snage i dala dobar pokušaj u Gerovitu al bol u koljenu je bila kriva za pad pri kraju smjera. Franz i Šprohito su bili aktivni i uspješni u Perunu te predlažu 7c kao i Luka Trumbić koji ga je ispenjao nekoliko vikenda prije.

Kakav vikend, fantazija bolje nije moglo…komentiramo u biru ispred suvenirnice! Vraćamo se uskoro!!

Sve u svemu odličan(produženi) vikend i konačno stabilno vrijeme izvukli su većinu penjača sa ZG scene na stijenu te prema pokazanom svi su upenjani i možemo očekivati puno vrijednih uspona u nadolazećim mjesecima.